
PLÁN PRÁCE PK
2024/2025
K hlavným úlohám patrí:
• zavádzať moderné informačné technológie do vyučovacieho procesu v jednotlivých predmetoch,
• implementovať hodnotovú výchovu do vyučovacieho procesu v jednotlivých predmetoch,
• rozvíjať digitálne zručnosti učiteľov a žiakov,
• realizovať využitie významných výročí a pamätných dní vo výchovno-vzdelávacom procese,
• rozvíjať výchovu k manželstvu a k rodičovstvu,
• posilňovať toleranciu, odstraňovať diskrimináciu, rasizmus, xenofóbiu, antisemitizmus a iné prejavy intolerancie,
• zvyšovať právne vedomie žiakov,
• presadzovať vzťah k prírode a jej ochrane,
• organizovať aktivity v boji proti drogám,
• formovať u žiakov kladný vzťah ku knihe a literatúre,
• venovať zvýšenú pozornosť čítaniu s porozumením, klásť dôraz na vlastnú tvorbu a rozvíjanie jazykového prejavu, prácu s informáciami a schopnosti argumentovať,
• v rámci výchovno-vzdelávacieho procesu využívať služby školských knižníc a podujatia verejných knižníc – ( Medzinárodný deň školských knižníc ),
• zaoberať sa výsledkami školy v rámci štúdie NÚCEM "Pridaná hodnota vo vzdelávaní v predmete slovenský jazyk a literatúra" (PHV-SJL) na zasadnutí PK HP a prijať opatrenia na skvalitnenie dosahovaných výsledkov v príprave žiakov v uvedenom predmete,
• starať sa o talenty, o nadaných i slabo prospievajúcich žiakov,
• v spolupráci s Hornozemplínskou knižnicou realizovať literárne aktivity,
• využívať spoločný európsky referenčný rámec pre jazyky – učenie sa, vyučovanie, hodnotenie (publikácia Rady Európy),
• aplikovať činnostne zameraný prístup k vyučovaniu a učeniu sa cudzích jazykov a využívať inovatívne metódy a formy výučby s ohľadom na rôzne štýly učenia sa žiakov,
• klásť dôraz na praktické využitie osvojených kompetencií a efektívnu komunikáciu,
• podľa možností škôl uplatňovať metodiku CLIL (obsahovo a jazykovo integrované vyučovanie) vo vyučovaní,
• podporiť záujem pedagogických zamestnancov, žiakov a rodičov o jazykové vzdelávanie, jazykovú diverzitu a toleranciu (kultúrnu, etnickú, sociálnu a pod.) prostredníctvom realizácie projektov a zapojenia školy do programu Erasmus+,
• zvyšovať odborný rast členov PK,
• realizovať hospitačnú činnosť v rámci PK,
• skvalitniť prípravu žiakov študijných odborov na vykonanie maturitnej skúšky,
• propagovať telesnú výchovu a šport.
SEPTEMBER
- skontrolovať učebné osnovy, tematické výchovno-vzdelávacie plány
Z: vedúca PK, všetci vyučujúc
- vytvoriť plán práce PK
Z: vedúca PK
- inovovať webovú stránku PK
Z: Mgr. Nadzamová
- pripraviť a zrealizovať vstupné testy zo SJL, ANJ, MAT, TSV pre žiakov prvého ročníka za účelom získania prehľadu o vedomostnej úrovni žiakov zo ZŠ s analýzou výsledkov
Z: vyučujúce SJL, ANJ, MAT, TSV
- informovať študentov končiacich ročníkov o cieľových požiadavkách na MS zo SJL, ANJ, RUJ
Z: Z: vyučujúce SJL, ANJ, RUJ
- v rámci Európskeho dňa jazykov ako oslavy jazykovej rôznorodosti členských krajín, ktoré tvoria súčasť bohatého kultúrneho dedičstva a tradícií, organizovať aktivity pre žiakov na úrovni školy s cieľom podporiť žiakov k učeniu nových jazykov, vďaka ktorým si zvyšujú svoje šance na štúdium, prácu a lepší život v rámci EU
Z: Mgr. Nadzamová, Mgr. Gajdošová
- oboznámiť študentov maturitných ročníkov s tematickými okruhmi na maturitné skúšky v riadnom skúšobnom období 2024/2025
Z: vyučujúce SJL, ANJ, RUJ
- objednať učebnice a cvičebnice LifeVision pre prvý ročník
Z: Mgr. Nadzamová, Mgr. Gajdošová
- objednať nové učebnice zo slovenského jazyka a literatúry pre druhý a tretí ročník, anglického jazyka zo štátnej dotácie
Z: Mgr. Nadzamová, Mgr. Virbová
- zrealizovať účelové cvičenia na ochranu života a zdravia pre žiakov I. a II. ročníka.
Z: Mgr. Hajduch, Mgr. Smolák
- zrealizovať Kurz na ochranu života a zdravia pre žiakov III. ročníkov študijných a učebných odborov v rozsahu 3 dní po 6 hodín s rešpektovaním výstupného vzdelávacieho štandardu učiva "Ochrana života a zdravia"
Z: Mgr. Hajduch, Mgr. Smolák
- prihlásiť žiakov na športové súťaže prostredníctvom www.skolskysport.sk, kde sú zverejnené aj platné pravidlá a propozície v menu danej súťaže.
Z: Mgr. Hajduch
OKTÓBER
- v rámci vyučovacích hodín občianskej náuky a dejepisu zrealizovať besedu so žiakmi I. a II. ročníka k pamätnému Dňu holokaustu s premietnutím filmu k uvedenej problematike
Z: Mgr. Virbová
- v spolupráci s Hornozemplínskou knižnicou realizovať Deň slovenských knižníc
Z: vyučujúce SJL
- navštíviť so žiakmi 1. ročníka Hornozemplínsku knižnicu vo Vranove nad Topľou
Z: vyučujúce SJL
- zorganizovať historickú exkurziu – výber žiakov
Z: Mgr. Virbová
- v rámci európskeho týždňa miestnej demokracie zorganizovať besedu pre žiakov IV. ročníka s poslancami mestského zastupiteľstva
Z: Mgr. Demčáková
- zrealizovať návštevu historického divadla Alexandra Duchnoviča v Prešove
Z: vyučujúca ruského jazyka
NOVEMBER
- podieľať sa pri príprave a organizovaní DOD
Z: všetci členovia PK
- zorganizovať školské kolo olympiády v anglickom jazyku a pripraviť žiakov na účasť vo vyššom kole súťaže
Z: Mgr. Gajdošová
DECEMBER
- skontrolovať maturitné zadania zo SJL, ANJ, RUJ a ich korigovanie
Z: vyučujúce SJL, ANJ, RUJ
- organizačne pripraviť a realizovať školské kolo Olympiády ľudských práv
Z: Mgr. Demčáková
JANUÁR
- aktualizovať web stránku
Z: Mgr. Nadzamová
FEBRUÁR
- realizovať triedne kolá HK
Z: Mgr. Virbová, Mgr. Demčáková
- pripraviť žiakov na externú časť MS
Z: vyučujúce SJL, ANJ, RUJ
- zrealizovať Kurz pohybových aktivít so zameraním na zimné športy (lyžiarsky alebo snowboardingový) pre žiakov I. ročníka študijných odborov s využitím príspevku MŠVVaŠ SR
Z: Mgr. Hajduch, Mgr. Smolák
MAREC
- navštíviť divadelné predstavenie Divadla Jonáša Záborského v Prešove – študijné odbory
Z: Mgr. Virbová
APRÍL
- zintenzívniť prípravu študentov na internú časť MS zo SJL, ANJ, RUJ
Z: vyučujúce SJL, ANJ, RUJ
MÁJ
- zorganizovať literárnu exkurziu
Z: Mgr. Demčáková( výber žiakov)
- pripraviť testy na prijímacie skúšky zo slovenského jazyka a literatúry a matematiky
Z: Mgr. Virbová, RnDr. Feniková
- pripraviť maturitné triedy, realizovať MS zo SJL, ANJ, RUJ
Z: vyučujúce SJL, ANJ, RUJ
- zrealizovať Kurz pohybových aktivít so zameraním na letné športy (turistický) pre žiakov II. ročníka študijných odborov
Z: Mgr. Hajduch, Mgr. Smolák
JÚN
- zhodnotiť prácu predmetovej komisie
Z: vedúca PK
PRIEBEŽNE
- v rámci regionálnej histórie navštíviť expozície Vlastivedného múzea v Hornozemplínskom osvetovom stredisku
Z: Mgr. Virbová
- na zvyšovanie právneho vedomia žiakov zabezpečiť návštevu súdneho pojednávania pre žiakov II. ročníka v rámci vyučovania občianskej náuky
Z: Mgr. Demčáková
- pri vyučovaní predmetu občianska náuka dôsledne realizovať témy o európskej únii (EÚ v skratke, Európa bez hraníc, základné práva, ...), pripraviť nástenku k uvedenej oblasti..
Z: vyučujúca OBN
- priebežne propagovať dosiahnuté úspechy školy v súťažiach, účasti na výstavách a podujatiach organizovaných školou v regionálnych médiách a odborných časopisoch Z: zodpovední za súťaže, organizátori podujatí, vedúca PK
- v súlade so Smernicou Európskeho parlamentu a Rady 2011/93/EÚ z 13. 12. 2011 o boji proti sexuálnemu zneužívaniu a sexuálnemu vykorisťovaniu detí a proti detskej pornografii zabezpečiť pre žiakov III. ročníka besedu s lekárom z oblasti sexuálnej výchovy
Z: vyučujúci OBN III. ročníka
- v predmete občianska náuka venovať pozornosť uplatňovaniu tolerancie, ľudským právam, spolupráci s európskymi národmi a zvyšovaniu národného povedomia
Z: vyučujúca OBN
- v rámci výchovy k ľudským právam naďalej využívať Manuál výchovy mládeže k ľudským právam KOMPAS, ktorý bol pripravený v spolupráci s Radou Európy a vydalo Ministerstvo školstva SR v roku 2008 a KOMPASITO. Viac informácií na www.iuventa.sk.
Z: vyučujúca OBN
- zapájať sa do celospoločenských zbierok – Deň narcisov, Deň matiek a podobne
Z: Mgr. Demčáková
- na hodinách cudzieho jazyka používať Európske jazykové portfólio ako nástroj na sebahodnotenie slúži aj na podporu rozvíjania viacjazyčnosti a interkultúrnych kompetencií žiakov
Z: vyučujúce cudzieho jazyka
- na hodinách cudzieho jazyka používať Európsku platformu – informácie týkajúce sa multilingualizmu v európskom kontexte a inšpiratívnych príkladov dobrej praxe v anglickom jazyku
Z: vyučujúce cudzieho jazyka
- na hodinách cudzieho jazyka venovať zvýšenú pozornosť inovatívnym metódam a formám výučby ako sú projektové vyučovanie, riadená a voľná diskusia, riešenie problémových úloh, audio a videoprezentácie riešenia úloh, obsahovo a jazykovo integrované vyučovanie
Z: vyučujúce cudzieho jazyka
- pri vyučovaní cudzieho jazyka eliminovať memorovanie a pozornosť venovať vyučovaniu založenému na tréningu a rozvoji jazykových kompetencií a komunikatívnych zručností s ohľadom na schopnosti žiaka
Z: vyučujúce cudzieho jazyka
- zrealizovať vzájomné hospitácie s následným rozborom vyučovacej hodiny
Z: vedúca PK
- orientovať zameranie cudzích jazykov na komunikatívne zručnosti a odbornú terminológiu, vo vyučovaní uplatňovať výchovu v duchu humanizmu, v duchu boja proti všetkým formám diskriminácie, xenofóbie, intolerancie a rasizmu v súlade s Chartou základných ľudských práv a slobôd
Z: vyučujúce cudzieho jazyka
- venovať sa samoštúdiu, samovzdelávaniu, štúdiu odbornej literatúry a časopisov, vzdelávacím seminárom v rámci globálneho vzdelávania
Z: všetci členovia PK
- venovať pozornosť environmentálnej výchove, ekologickým problémom a finančnej gramotnosti žiakov
Z: všetci členovia PK
- zúčastniť sa na mobilitách v rámci projektu Erasmus+
Z: vyučujúce cudzieho jazyka, všetci členovia PK
- systematicky pracovať s nadanými a talentovanými žiakmi v priebehu celého školského roka, skvalitniť prípravu a zapojiť žiakov do športových súťaží s cieľom dosiahnuť čo najlepšie výsledky v umiestnení vo vyšších kolách súťaží (minimálne postup do krajského kola)
Z: Mgr. Smolák, Mgr. Hajduch
- pravidelne aktualizovať nástenky
Z: všetci členovia PK