PLÁN PRÁCE PK
2024/2025

K hlavným úlohám patrí:

• zavádzať moderné informačné technológie do vyučovacieho procesu v jednotlivých predmetoch,

• implementovať hodnotovú výchovu do vyučovacieho procesu v jednotlivých predmetoch,

• rozvíjať digitálne zručnosti učiteľov a žiakov,

• realizovať využitie významných výročí a pamätných dní vo výchovno-vzdelávacom procese,

• rozvíjať výchovu k manželstvu a k rodičovstvu,

• posilňovať toleranciu, odstraňovať diskrimináciu, rasizmus, xenofóbiu, antisemitizmus a iné prejavy intolerancie,

• zvyšovať právne vedomie žiakov,

• presadzovať vzťah k prírode a jej ochrane,

• organizovať aktivity v boji proti drogám,

• formovať u žiakov kladný vzťah ku knihe a literatúre,

• venovať zvýšenú pozornosť čítaniu s porozumením, klásť dôraz na vlastnú tvorbu a rozvíjanie jazykového prejavu, prácu s informáciami a schopnosti argumentovať,

• v rámci výchovno-vzdelávacieho procesu využívať služby školských knižníc a podujatia verejných knižníc – ( Medzinárodný deň školských knižníc ),

• zaoberať sa výsledkami školy v rámci štúdie NÚCEM "Pridaná hodnota vo vzdelávaní v predmete slovenský jazyk a literatúra" (PHV-SJL) na zasadnutí PK HP a prijať opatrenia na skvalitnenie dosahovaných výsledkov v príprave žiakov v uvedenom predmete,

• starať sa o talenty, o nadaných i slabo prospievajúcich žiakov,

• v spolupráci s Hornozemplínskou knižnicou realizovať literárne aktivity,

• využívať spoločný európsky referenčný rámec pre jazyky – učenie sa, vyučovanie, hodnotenie (publikácia Rady Európy),

• aplikovať činnostne zameraný prístup k vyučovaniu a učeniu sa cudzích jazykov a využívať inovatívne metódy a formy výučby s ohľadom na rôzne štýly učenia sa žiakov,

• klásť dôraz na praktické využitie osvojených kompetencií a efektívnu komunikáciu,

• podľa možností škôl uplatňovať metodiku CLIL (obsahovo a jazykovo integrované vyučovanie) vo vyučovaní,

• podporiť záujem pedagogických zamestnancov, žiakov a rodičov o jazykové vzdelávanie, jazykovú diverzitu a toleranciu (kultúrnu, etnickú, sociálnu a pod.) prostredníctvom realizácie projektov a zapojenia školy do programu Erasmus+,

• zvyšovať odborný rast členov PK,

• realizovať hospitačnú činnosť v rámci PK,

• skvalitniť prípravu žiakov študijných odborov na vykonanie maturitnej skúšky,

• propagovať telesnú výchovu a šport.

SEPTEMBER

- skontrolovať učebné osnovy, tematické výchovno-vzdelávacie plány

Z: vedúca PK, všetci vyučujúc


- vytvoriť plán práce PK

Z: vedúca PK


- inovovať webovú stránku PK

Z: Mgr. Nadzamová


- pripraviť a zrealizovať vstupné testy zo SJL, ANJ, MAT, TSV pre žiakov prvého ročníka za účelom získania prehľadu o vedomostnej úrovni žiakov zo ZŠ s analýzou výsledkov

Z: vyučujúce SJL, ANJ, MAT, TSV


- informovať študentov končiacich ročníkov o cieľových požiadavkách na MS zo SJL, ANJ, RUJ

Z: Z: vyučujúce SJL, ANJ, RUJ


- v rámci Európskeho dňa jazykov ako oslavy jazykovej rôznorodosti členských krajín, ktoré tvoria súčasť bohatého kultúrneho dedičstva a tradícií, organizovať aktivity pre žiakov na úrovni školy s cieľom podporiť žiakov k učeniu nových jazykov, vďaka ktorým si zvyšujú svoje šance na štúdium, prácu a lepší život v rámci EU

Z: Mgr. Nadzamová, Mgr. Gajdošová


- oboznámiť študentov maturitných ročníkov s tematickými okruhmi na maturitné skúšky v riadnom skúšobnom období 2024/2025

Z: vyučujúce SJL, ANJ, RUJ


- objednať učebnice a cvičebnice LifeVision pre prvý ročník

Z: Mgr. Nadzamová, Mgr. Gajdošová


- objednať nové učebnice zo slovenského jazyka a literatúry pre druhý a tretí ročník, anglického jazyka zo štátnej dotácie

Z: Mgr. Nadzamová, Mgr. Virbová


- zrealizovať účelové cvičenia na ochranu života a zdravia pre žiakov I. a II. ročníka.

Z: Mgr. Hajduch, Mgr. Smolák


- zrealizovať Kurz na ochranu života a zdravia pre žiakov III. ročníkov študijných a učebných odborov v rozsahu 3 dní po 6 hodín s rešpektovaním výstupného vzdelávacieho štandardu učiva "Ochrana života a zdravia"

Z: Mgr. Hajduch, Mgr. Smolák


- prihlásiť žiakov na športové súťaže prostredníctvom www.skolskysport.sk, kde sú zverejnené aj platné pravidlá a propozície v menu danej súťaže.

Z: Mgr. Hajduch

OKTÓBER

- v rámci vyučovacích hodín občianskej náuky a dejepisu zrealizovať besedu so žiakmi I. a II. ročníka k pamätnému Dňu holokaustu s premietnutím filmu k uvedenej problematike

Z: Mgr. Virbová


- v spolupráci s Hornozemplínskou knižnicou realizovať Deň slovenských knižníc

Z: vyučujúce SJL


- navštíviť so žiakmi 1. ročníka Hornozemplínsku knižnicu vo Vranove nad Topľou

Z: vyučujúce SJL


- zorganizovať historickú exkurziu – výber žiakov

Z: Mgr. Virbová


- v rámci európskeho týždňa miestnej demokracie zorganizovať besedu pre žiakov IV. ročníka s poslancami mestského zastupiteľstva

Z: Mgr. Demčáková

- zrealizovať návštevu historického divadla Alexandra Duchnoviča v Prešove

Z: vyučujúca ruského jazyka

NOVEMBER

- podieľať sa pri príprave a organizovaní DOD

Z: všetci členovia PK

- zorganizovať školské kolo olympiády v anglickom jazyku a pripraviť žiakov na účasť vo vyššom kole súťaže

Z: Mgr. Gajdošová

DECEMBER

- skontrolovať maturitné zadania zo SJL, ANJ, RUJ a ich korigovanie

Z: vyučujúce SJL, ANJ, RUJ


- organizačne pripraviť a realizovať školské kolo Olympiády ľudských práv

Z: Mgr. Demčáková

JANUÁR

- aktualizovať web stránku

Z: Mgr. Nadzamová

FEBRUÁR

- realizovať triedne kolá HK

Z: Mgr. Virbová, Mgr. Demčáková


- pripraviť žiakov na externú časť MS

Z: vyučujúce SJL, ANJ, RUJ

- zrealizovať Kurz pohybových aktivít so zameraním na zimné športy (lyžiarsky alebo snowboardingový) pre žiakov I. ročníka študijných odborov s využitím príspevku MŠVVaŠ SR

Z: Mgr. Hajduch, Mgr. Smolák

MAREC

- navštíviť divadelné predstavenie Divadla Jonáša Záborského v Prešove – študijné odbory

Z: Mgr. Virbová

APRÍL

- zintenzívniť prípravu študentov na internú časť MS zo SJL, ANJ, RUJ

Z: vyučujúce SJL, ANJ, RUJ

MÁJ

- zorganizovať literárnu exkurziu

Z: Mgr. Demčáková( výber žiakov)


- pripraviť testy na prijímacie skúšky zo slovenského jazyka a literatúry a matematiky

Z: Mgr. Virbová, RnDr. Feniková


- pripraviť maturitné triedy, realizovať MS zo SJL, ANJ, RUJ

Z: vyučujúce SJL, ANJ, RUJ

- zrealizovať Kurz pohybových aktivít so zameraním na letné športy (turistický) pre žiakov II. ročníka študijných odborov

Z: Mgr. Hajduch, Mgr. Smolák

JÚN

- zhodnotiť prácu predmetovej komisie

Z: vedúca PK

PRIEBEŽNE

- v rámci regionálnej histórie navštíviť expozície Vlastivedného múzea v Hornozemplínskom osvetovom stredisku

Z: Mgr. Virbová


- na zvyšovanie právneho vedomia žiakov zabezpečiť návštevu súdneho pojednávania pre žiakov II. ročníka v rámci vyučovania občianskej náuky

Z: Mgr. Demčáková


- pri vyučovaní predmetu občianska náuka dôsledne realizovať témy o európskej únii (EÚ v skratke, Európa bez hraníc, základné práva, ...), pripraviť nástenku k uvedenej oblasti..

Z: vyučujúca OBN


- priebežne propagovať dosiahnuté úspechy školy v súťažiach, účasti na výstavách a podujatiach organizovaných školou v regionálnych médiách a odborných časopisoch Z: zodpovední za súťaže, organizátori podujatí, vedúca PK


- v súlade so Smernicou Európskeho parlamentu a Rady 2011/93/EÚ z 13. 12. 2011 o boji proti sexuálnemu zneužívaniu a sexuálnemu vykorisťovaniu detí a proti detskej pornografii zabezpečiť pre žiakov III. ročníka besedu s lekárom z oblasti sexuálnej výchovy

Z: vyučujúci OBN III. ročníka


- v predmete občianska náuka venovať pozornosť uplatňovaniu tolerancie, ľudským právam, spolupráci s európskymi národmi a zvyšovaniu národného povedomia

Z: vyučujúca OBN


- v rámci výchovy k ľudským právam naďalej využívať Manuál výchovy mládeže k ľudským právam KOMPAS, ktorý bol pripravený v spolupráci s Radou Európy a vydalo Ministerstvo školstva SR v roku 2008 a KOMPASITO. Viac informácií na www.iuventa.sk.

Z: vyučujúca OBN


- zapájať sa do celospoločenských zbierok – Deň narcisov, Deň matiek a podobne

Z: Mgr. Demčáková


- na hodinách cudzieho jazyka používať Európske jazykové portfólio ako nástroj na sebahodnotenie slúži aj na podporu rozvíjania viacjazyčnosti a interkultúrnych kompetencií žiakov

Z: vyučujúce cudzieho jazyka


- na hodinách cudzieho jazyka používať Európsku platformu – informácie týkajúce sa multilingualizmu v európskom kontexte a inšpiratívnych príkladov dobrej praxe v anglickom jazyku

Z: vyučujúce cudzieho jazyka


- na hodinách cudzieho jazyka venovať zvýšenú pozornosť inovatívnym metódam a formám výučby ako sú projektové vyučovanie, riadená a voľná diskusia, riešenie problémových úloh, audio a videoprezentácie riešenia úloh, obsahovo a jazykovo integrované vyučovanie

Z: vyučujúce cudzieho jazyka


- pri vyučovaní cudzieho jazyka eliminovať memorovanie a pozornosť venovať vyučovaniu založenému na tréningu a rozvoji jazykových kompetencií a komunikatívnych zručností s ohľadom na schopnosti žiaka

Z: vyučujúce cudzieho jazyka

- zrealizovať vzájomné hospitácie s následným rozborom vyučovacej hodiny

Z: vedúca PK


- orientovať zameranie cudzích jazykov na komunikatívne zručnosti a odbornú terminológiu, vo vyučovaní uplatňovať výchovu v duchu humanizmu, v duchu boja proti všetkým formám diskriminácie, xenofóbie, intolerancie a rasizmu v súlade s Chartou základných ľudských práv a slobôd

Z: vyučujúce cudzieho jazyka


- venovať sa samoštúdiu, samovzdelávaniu, štúdiu odbornej literatúry a časopisov, vzdelávacím seminárom v rámci globálneho vzdelávania

Z: všetci členovia PK


- venovať pozornosť environmentálnej výchove, ekologickým problémom a finančnej gramotnosti žiakov

Z: všetci členovia PK

- zúčastniť sa na mobilitách v rámci projektu Erasmus+

Z: vyučujúce cudzieho jazyka, všetci členovia PK


- systematicky pracovať s nadanými a talentovanými žiakmi v priebehu celého školského roka, skvalitniť prípravu a zapojiť žiakov do športových súťaží s cieľom dosiahnuť čo najlepšie výsledky v umiestnení vo vyšších kolách súťaží (minimálne postup do krajského kola)

Z: Mgr. Smolák, Mgr. Hajduch

- pravidelne aktualizovať nástenky

Z: všetci členovia PK


Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky
Používame cookies, aby sme zaistili správne fungovanie a bezpečnosť našich stránok. Tým vám môžeme poskytnúť tú najlepšiu skúsenosť z ich návštevy.

Pokročilé nastavenia

Tu môžete upraviť svoje preferencie ohľadom cookies. Nasledujúce kategórie môžete povoliť či zakázať a svoj výber uložiť.